Facility managers

Bouwen aan waardevolle en levendige multifunctionele locaties
Of het nu een onderwijs-, sport- of buurtaccommodatie is: jij zorgt ervoor dat het een fijne plek is waar mensen graag komen. Een plek vol leven, met activiteiten georganiseerd door verschillende gebruikers. Je houdt het overzicht, je regelt het programma, de ruimteverdeling en de service. Je brengt gebruikers samen en daagt hen uit om gezamenlijk meer maatschappelijke impact te maken. Je bent het eerste aanspreekpunt voor het reilen en zeilen in de accommodatie en zie je dat iets beter kan? Dan neem je initiatief en grijp je in.
Wat er ook op je visitekaartje staat – accommodatiemanager, facilitair manager, MFA-manager, locatiemanager, huismeester, plekkenmaker of verbinder – het komt allemaal op hetzelfde neer: jij zorgt ervoor dat samen-onder-een-dak soepel werkt voor iedereen.
Samen verder komen
Natuurlijk gaat dat niet vanzelf. In jouw rol kom je van alles tegen. Gelukkig hoef je niet alles alleen op te lossen. Het is waardevol om te kunnen sparren met collega’s uit het hele land, samen te leren en nieuwe oplossingen te vinden. Zo werk je niet alleen aan de uitdagingen van vandaag, maar ook aan het verder professionaliseren van dit prachtige vak.
Voor wie is dit netwerk?
Dit netwerk is speciaal voor iedereen die bij de gemeente betrokken is bij multifunctionele accommodaties (MFA’s) zoals een IKC of Brede school, of een accommodatie waarin bijvoorbeeld de bibliotheek, sportclubs, cultuurverenigingen, zorgorganisaties en een buurthuis samenkomen. Het netwerk bestaat uit de verbinders die mensen en initiatieven samenbrengen, en zowel organisatorische als maatschappelijke impact creëren. Hier vind je inspiratie, kennis en ondersteuning van vakgenoten.
Waarom deelnemen?
- Leer van praktijkvoorbeelden en de ervaring van collega’s
- Bespaar tijd en krijg je werk nog beter geregeld
- Werk samen aan oplossingen die bijdragen aan de maatschappelijke meerwaarde van jouw locaties
Hoe werkt het?
We komen een paar keer per jaar bij elkaar rond een specifiek thema. Daarbij staat de praktijk centraal. Waar nodig vragen we er experts bij. Ook is er ruimte om vragen, actualiteiten en kennis te delen. Loop je in de tussentijd ergens tegenaan? Dan kun je altijd terecht bij je collega’s uit het netwerk.
Daarnaast houden we ook online actualiteitencolleges. Zo ben je in een korte tijd gelijk up-to-date met betrekking tot de nieuwste ontwikkelingen en inzichten voor jouw dagelijkse praktijk. De resultaten worden meegenomen in de publicaties en artikelen zodat jouw input een nog bredere impact heeft.
Waar en wanneer?
De bijeenkomsten vinden plaats op inspirerende locaties bij een van de partners of bij ons in De Rooie Cent in Amersfoort. Soms organiseren we (extra) online sessies, zodat je ook vanuit huis of kantoor kunt deelnemen.
Bijeenkomsten voor 2025 zijn gepland in:
- het voorjaar
- het najaar
- Maatschappelijk vastgoeddag 2025
De precieze data worden binnenkort bekendgemaakt. Je ontvangt na aanmelding een persoonlijke uitnodiging, ook voor eventuele online sessies. Je bent ook van harte uitgenodigd voor onze online actualiteitencolleges.
Doe mee!Meld je aan voor dit netwerk, professionaliseer samen het vakgebied en blijf up-to-date van alle ontwikkelingen. Neem contact op met Bouwstenen via 033-258 4337 of info@bouwstenen.nl. |
![]() |
Organisatie & informatie
Renée Petiet faciliteert het netwerk op inhoudelijk vlak en zorgt voor de verbinding met het bredere netwerk. Gertjan Kolkman is verantwoordelijk voor de planning en organisatie binnen het netwerk. Neem gerust contact met hen op!
![]() |
|
Renée Petiet | Gertjan Kolkman |
Programma | Event Manager |
06 - 24090428 | 06 - 35634898 |
Meer informatie
- Publicatie: De rol: 'Locatie managen' uit de publicatie 'Rollen in het vastgoedmanagement' (Bouwstenen 2017)
- Webinfo: MFA's in een inclusieve samenleving (Hevo, april 2023)
- Webinfo: MFA's