Informatiemanagement

Drones, data en dashboards: houd jij je dagelijks bezig met data- of informatiemanagement? Dan is dit netwerk wat voor jou! Het informatie-vraagstuk is zeer actueel en staat hoog op de agenda van de publieke vastgoedsector. Partijen willen graag 'in control' zijn. Mede daarom doen we al vanaf 2014 onderzoek naar relevante informatievraagstukken rond vastgoed.
Met wie?
Leuk als je meedoet! Dit netwerk is bedoeld voor:
- gemeenten, scholen, zorgpartijen (vastgoed, informatiedeskundigen)
- partners van Bouwstenen, waaronder ook consultants rond informatiemanagement en leveranciers van informatiesystemen
- deelnemers aan het ontwikkelwerk rond informatiemanagement
Deelnemers worden via de mail op de hoogte gehouden van de activiteiten rond dit netwerk.
Hoe werkt het?

Doel van dit netwerk is het informatiemanagement van maatschappelijke eigenaren naar een hoger plan te brengen, passend bij de ontwikkelfase van de organisatie. In dit kader voeren we achter de schermen verschillende onderzoeken uit (zie het programma In Control!). We delen resultaten in de jaarlijkse publicatie van In Control.
Ook organiseren we op gezette tijden netwerkbijeenkomsten voor mensen uit de publieke sector en partners van Bouwstenen. Voor een zo breed mogelijk draagvlak is het belangrijk om te weten wie zich binnen gemeenten, scholen en zorgorganisaties bezig houden met de informatie rond vastgoed- en facility management en wie we voor deze bijeenkomst kunnen uitnodigen. Maar ook: met welke vraagstukken t.a.v. management informatiesystemen worstelen zij?
Thema's en bijeenkomsten
In 2023 bouwen we voort op het ontwikkelwerk in 2022 over informatiemanagement.
Bijeenkomsten zijn gepland op:
- 13 sept drie online sessies over gebruikerservaring, met O-Prognose, Planon en VBS online
- 14 dec jaarbijeenkomst met twee sessies over informatiemanagement
Je bent ook van harte welkom bij onze actualiteitencolleges.
Meedoen?Dat kan! Neem contact op met Bouwstenen via 033-258 4337 of info@bouwstenen.nl om lid te worden van het netwerk. Deelnemers kunnen zich aanmelden voor een van de bijeenkomsten. |
![]() |
Organisatie & informatie
Ingrid de Moel faciliteert het netwerk inhoudelijk. Ook zorgt zij voor de verbinding met het bredere netwerk. Gertjan Kolkman is verantwoordelijk voor de planning en organisatie binnen het netwerk om een succesvolle ervaring te creëren. Voor vragen over deelname, wensen of opmerkingen kun je bij een van de twee terecht.!
![]() |
||
|
Gertjan Kolkman | |
Programma | Event Manager | |
06 - 5231 0845 |
|
033 258 4337 |
Meer informatie
- Het overzicht van de systemen met gebruikerservaringen
- De publicaties 'In Control!' (Bouwstenen, 2015 t/m 2022)
- Informatie over het onderzoek
- De rol Vastgoedinformatie managen uit de publicatie 'Rollen in het vastgoedmanagement' (2017)