In Control: over datasturing
In Control is een doorlopend ontwikkelprogramma rond informatiemanagement voor vastgoed- en facility managers in de (semi)-publieke sector. Het gaat over datasturing in de gebouwde omgeving. De resultaten publiceren we aan het eind van het jaar in een speciale uitgave, deze wordt breed verspreid.
Doel: Naar een hoger plan
Doel van het programma is het informatiemanagement in de publieke sector naar een hoger plan te brengen. We doen dit vanuit de wensen en ambities van het werkveld en sluiten aan bij de praktijk.
De diepgang en het tempo waarin het programma wordt uitgevoerd is afhankelijk van het aantal en de inbreng van de deelnemers (kennis, meedenken, meefinancieren).
Aansluiting bij de Agenda Maatschappelijk Vastgoed
Naast de vaste onderdelen van het ontwikkelprogramma (onderzoek naar informatiesystemen) heeft het programma ieder jaar ook speciale thema's waarop we vooruit willen komen. Deze thema's sluiten aan bij de Agenda van het werkveld. Speciale aandacht gaat dit jaar uit naar:
- monitoren duurzaamheidsdoelen
- klant- en medewerkersvriendelijke systemen
- dashboards
Met het werkveld
Deelnemers aan het programma zijn:
- gemeenten, scholen, corporaties, zorgpartijen (vastgoed-, facility en informatiemanagers);
- consultants rond informatiemanagement;
- leveranciers van data en informatiesystemen;
- landelijke spelers rond informatievraagstukken.
Gezamenlijke kennisontwikkeling
Samen ontwikkelen we kennis, competenties, standaarden en tools om te voldoen aan de informatiebehoeften rond de genoemde thema's. Dat doen we aan de hand van onderzoek, informatiebijeenkomsten en onderlinge uitwisseling.
Bijeenkomsten
De bijeenkomsten rond dit programma in 2023 zijn gepland op:
- 13 september drie online sessies over gebruikerservaring, met O-Prognose, Planon en VBS online
- 14 december jaarbijeenkomst met twee sessies over informatiemanagement:
- Deelsessie ochtend: handige Systemen (over informatiesystemen)
- Deelsessie middag: handige informatie (over dashboards)
Ook meedoen?Gemeenten, scholen, corporaties en zorgorganisaties kunnen zich aanmelden voor het netwerk Informatiemanagement en ontvangen dan de uitnodigingen voor de bijeenkomsten.
Bedrijven actief rond informatievraagstukkken (adviseurs, leveranciers, etc.) kunnen meedoen door partner van Bouwstenen te worden. Neem voor meer informatie contact op met Bouwstenen via info@bouwstenen.nl of 033 - 258 4337. |
![]() |
Meedenkers
Om er voor te zorgen dat het programma voldoende aansluit bij de praktijk, organiseren we dit programma in samenspraak met enthousiaste meedenkers vanuit verschillende invalshoeken van ons werkveld (gemeenten, scholen, corporaties, systeemleveranciers, adviseurs). Er is wat verloop geweest, als je graag wil meedenken en -bepalen, dan horen we dat graag!
![]() |
||
Petra Heesterbeek Gemeente 's Hertogenbosch |
|
Vanuit Bouwstenen wordt het programma begeleid door:
![]() |
|
Ingrid de Moel programma & 06 - 5231 0845 |
Astrid de Bondt 06 - 2922 1622 |
Video's
Om elkaar ook in tijden van corona bij te praten hebben we een aantal video's gemaakt. Zie de onderstaande met Kadaster en Carmelcollege, gemeente Zoetermeer en Onder d'n Plag, huis van ontmoeten en sport. Bekijk meer video's ons YouTube-kanaal.
![]() |
![]() |
![]() |
Publicaties
Komend jaar werken we aan onze 7e publicatie over dit onderwerp. Onderstaand treft u de eerdere versies. Bij elkaar vormen ze een mooi naslagwerk en ze geven ook een mooi beeld van onze eigen ontwikkeling hierin.
![]() |
![]() |
![]() |
||
2023 | 2022 | 2020 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 |
Meer informatie
- Webinfo: Managementsystemen