LinkedInYouTubeTwitter

(Vast)goed onderhoud in de praktijk

Onderhoud van gebouwen is van essentieel belang voor het gebruik en er zijn jaarlijks grote bedragen mee gemoeid. Slim omgaan met onderhoud en opdrachtgeverschap kan het gebruik veraangenamen en forse besparingen realiseren. Hoe professioneel is de aanpak? Wat zien u en uw collega’s als de grootste uitdagingen? Daarover gaat het donderdagochtend 29 september.

 

OnderhoudMeer aandacht voor onderhoud
Elke publieke organisatie heeft met onderhoud van gebouwen te maken. Voor corporaties en gemeentelijke vastgoedafdelingen is dit hun primaire taak. Onderwijsorganisaties en maatschappelijke instellingen doen 'het er vaak bij'. Voor PO-scholen is de verantwoordelijkheid voor het buitenonderhoud zelfs betrekkelijk nieuw. Het is dan ook niet voor niets dat 'meer aandacht voor onderhoud' op de samenwerkingsagenda van het Bouwstenen-platform is beland. Met een programma waarin de (onderhouds)praktijk van uw eigen organisatie centraal staat.

 

Spiegelen en sparren

Tijdens de bijeenkomst gaan we met elkaar aan de slag rond vier kernvragen:

  • Hoe professioneel is je organisatie als het om onderhoud gaat?
  • Waar doe je het anders dan collega’s en waar kun je van elkaar leren?
  • Hoe kom je aan voor onderhoud relevante informatie en in welke mate wordt hierin (door beschikbare systemen) voorzien?
  • Met welke ontwikkelpunten wil je aan de slag? Welke daarvan kunnen gezamenlijk worden opgepakt? Is er belangstelling voor een netwerk onderhoudsmanagement (voor de publieke zaak)?

 

Wie doen er mee?

  • Bart Maas, hoofd Ontwikkeling Gemeentelijk Vastgoed, en Romeo Rawi, projectmanager Gemeentelijk Vastgoed, van de gemeente Amsterdam geven een toelichting op de aanpak van onderhoud in de Amsterdamse situatie; hoe houdt Amsterdam een grote en dynamische portefeuille op orde? Welke ontwikkeling maakt de organisatie door?
  • Kees Herweijer, adviseur Cedrah Wonen, Zorg en Welzijn, vertelt vanuit zijn Cedrah-praktijk over onderhoud in relatie tot informatievoorziening; waar 'worstelt' hij mee? Wat zouden leveranciers kunnen doen (of laten) om hem daarbij te helpen?
  • Gerben van Dijk, nieuw bij Bouwstenen maar eerder o.a. bij SBRCURnet en Vernieuwing Bouw
  • Rinald van der Wal, directeur bbn adviseurs. Samen met Bouwstenen is de 'Zelfscan Onderhoudsmanagement' ontwikkeld, een quickscan om in beeld te brengen waar je staat met je onderhoudsorganisatie. Rinald deelt hier de algemene resultaten.
  • Erik Nieuwenburg, ervaring met professionaliseren van onderhoud- en inspectiemanagement bij Vereniging Eigen Huis en Rijksvastgoed
  • Gemeenten, scholen, corporaties, zorg- en welzijnsorganisaties

 

  Kees Herweijer Gerben van Dijk Erik Nieuwenburg  

 

Datum, tijd en locatie

  • Donderdag 29 september
  • 10.00-13.30 uur (inclusief lunch)
  • Doe-het-zelf-café De Rooie Cent, Hooglandseweg Zuid 34 te Amersfoort (route-info)

 

 


Bent u erbij?

De bijeenkomst is gratis voor gemeenten, scholen, corporaties, zorg- en welzijnsorganisaties en partners van Bouwstenen. Anderen betalen € 125,- (excl. BTW).

 

U kunt zich hier aanmelden.

 

 

Meer informatie

Voor meer informatie kunt u terecht bij Gerben van Dijk, Bouwstenen voor Sociaal, 06 - 2834 5238.

 

Datum
Aantal dagen
0.50
Open of besloten
Open
Organisatie
Bouwstenen