LinkedInYouTubeTwitter

Zelfstandig en met meer impact

In het jaarverslag van Bouwstenen is te lezen dat de partners van Bouwstenen de organisatie in 2020 een extra opdracht en boost hebben gegeven.

Sinds januari 2020 is Bouwstenen een zelfstandige netwerkorganisatie. Ondanks de corona zijn vrijwel alle informatie, kennis- en ontwikkelactiviteiten van het netwerk online doorgegaan. Die uitwisseling bespaart tijd en biedt betrokkenen houvasten.

Hoger plan

Daarbij is het vastgoedmanagement in de publieke sector op een hoger plan gekomen. Daar heeft het netwerk aan bijgedragen door haar kennis, ervaring, voorbeelden, tools en voorstellen breed te delen via allerlei kanalen, waaronder een paar nieuwe publicaties. In 2020 lag de focus op het maatschappelijk rendement, de verduurzaming en het informatiemanagement.

Meer impact

Ook heeft het netwerk door samen op te trekken meer impact in Den Haag. Zo heeft Bouwstenen meegetekend met het manifest ‘Doorbouwen aan Nederland in tijden van corona’, sprak zij in op diverse landelijke plannen en regelingen en denkt zij mee over de uitvoering van het klimaatbeleid aan de Klimaattafel voor de gebouwde omgeving. Steeds meer partijen weten Bouwstenen te vinden en er wordt goed samengewerkt met de brancheorganisaties.

Extra middelen

"Dat de partners de netwerkorganisatie in 2020 een extra opdracht en financiële middelen hebben gegeven, heeft ons gesterkt", zegt Ingrid de Moel, directeur van Bouwstenen. "Daaruit blijkt het vertrouwen voor onze manier van werken en waardering voor wat we met elkaar vanuit het werkveld weten te bereiken."

Blik naar voren

Zoals gebruikelijk komt Bouwstenen al in de eerste helft van januari met haar jaarverslag. De Moel: "Dat doen we omdat we graag naar voren kijken. Ook in 2021 gaan we weer in volle vaart vooruit. Binnenkort komen we met een nieuwe agenda en iedereen kan meedoen."

Groot belang

Bouwstenen houdt zich bezig met kennisuitwisseling en -ontwikkeling rond het beheer van publieke gebouwen waaronder scholen, buurthuizen, sportaccommodaties, bibliotheken en theaters. Daar is meer van dan winkels en kantoren bij elkaar en al die gebouwen hebben een maatschappelijke functie. Ze zijn ook, anders dan commercieel vastgoed, onderdeel van het maatschappelijk debat over voorzieninggen en de rol van de overheid.

Lees hier het Jaarverslag 2020

Wilt u ook in 2021 vooruit?

Word partner, breng uw punten in en doe mee.

Neem voor vragen contact met ons op via 033-2584337 of info@bouwstenen.nl

• Geen HTML toegestaan.
  • Web- en e-mailadressen worden automatisch naar links omgezet.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.
CAPTCHA Deze vraag is om te controleren dat u een mens bent, om geautomatiseerde invoer (spam) te voorkomen.