Netwerk Onderhoudsmanagement
Op 19 september komt het netwerk Onderhoudsmanagement bijeen. We delen onze kennis en ervaring en gaan dieper in op een paar onderwerpen naar keuze (aan te geven bij aanmelden). Thema’s zijn.
Praktijkervaring rond aanbesteden
Hier bespreken we de best practices rond:
- Prestatiegericht werken: Wat zijn de ervaringen rondom het verleggen van de verantwoordelijkheden naar de leveranciers? Is er een betrouwbare kosten/baten analyses van deze keuze?
- Contractmanagement: welke contractvorm kies je? Welke contracten neem je mee in een aanbesteding en welke niet? hoe ziet je contractorganisatie er uit ? Zijn de rollen en verantwoordelijkheden helder afgebakend? En zo nee, waar loop je tegenaan? Wie heeft ervaring met bijvoorbeeld Cats-CM in deze context? Andere methoden?
Dashboarding / datagestuurd werken
Welke data hebben we voorhanden voor het onderhoud en de onderhoudsplannen? Hebben we een goed overzicht van:
- voortgang van ons jaarplan
- acties rondom compliance
- uitgaven ten opzichte van budget
- resultaten en taken rondom verduurzamingsagenda
Krijgen we meldingen als er actie moet worden genomen op onder andere deze onderwerpen. En hoe zorgen we dat afwijkingen vertaald worden naar het jaarplan (financieel, tijdsplanning, etc.)? Wat zijn de ervaringen met de beschikbare informatiesystemen?
Krapte arbeidsmarkt
Er is een groot tekort aan technisch personeel. Dit maakt het lastig de verantwoordelijkheid te dragen voor al het onderhoud. Ook externe partijen hebben hier last van. Wat kunnen we hier aan doen?
- Hoe behoudt je als organisatie zelf je kennis?
- Hoe voorkom je dat het verloop bij de contractspartijen jouw probleem wordt?
- Welke mix van uitbesteden/zelf doen werkt het beste?
- Wat kan samenwerking met naburige gemeenten inzake onderhoud hierin betekenen?
- Wat kunnen we nog doen om de complexiteit/arbeidsintensiviteit op de afdeling te verlagen?
Programma
We besteden de meeste tijd aan de onderwerpen die bij aanmelding worden gekozen.
Daarnaast krijgen we een rondleiding in het fascinerende gebouw waarin we zitten, de voormalige Amerikaanse Ambassade, en horen we wat de plannen zijn met dit gebouw.
Datum, tijd en locatie
- 19 september 2024
- 13.00 - 16.30
- Voormalig Amerikaanse Ambassade
- Lange Voorhout 102, Den Haag
Ben jij erbij?Voor een goede organisatie horen we graag of je er al dan niet bij bent waar met name je belangstelling naar uit gaat en of je suggesties hebt voor gasten en/of een locatie.
Belangstelling lid te worden van dit netwerk? Stuur dan een mail naar info@bouwstenen.nl of bel 033-258 4337. |
Image
|