LinkedInYouTubeTwitter

Tien tips om reviews met RodeKersen te stimuleren

Tien tips om meer reviews te krijgen:

  1. Benadruk het waarom. Vertel je bezoekers dat je het functioneren van de locatie wilt verbeteren, ook hún locatie, en dat je daarvoor hun feed back nodig hebt.
  2. Kies voor een persoonlijke benadering. Spreek de bezoekers vriendelijk en persoonlijk aan. 
  3. Zorg voor privacy. Geef mensen de tijd en de (psychologische) ruimte om in alle vrijheid hun antwoorden te geven.
  4. Laat zien dat je met de reviews iets doet. Geef aan dat er n.a.v. RodeKersen verbetering zijn gerealiseerd (zie voorbeeld hieronder).
  5. Creëer eigenaarschap. Zorg dat er iemand (of een team) integraal verantwoordelijk is voor locatie en RodeKersen als hét verbeterinstrument ziet.
  6. Werk samen met een opleidingsinstituut. Vraag stagiairs om bezoekers te ondervragen en geef hen ook een rol bij de analyse.
  7. Gebruik kanalen van dienstverleners op locatie. Vraag of zij een link in hun nieuwsbrieven of facebookberichten willen opnemen.
  8. Koppel RodeKersen aan bestaande boekingssystemen. Zorg dat huurders automatisch een reviewmogelijkheid ontvangen direct na het gebruik van de ruimte. 
  9. Beloon de reviewers. Geef een gratis kopje koffie weg of verzin een andere beloning.
  10. Vis niet opzichtig naar hoge scores. Daar word je niet wijzer van en dat keert zich uiteindelijke tegen je.