RodeKersen heeft de potentie om uit te groeien tot dé reviewsystematiek voor publieke voorzieningen. Dat blijkt uit de evaluatie van de pilotversie.
De deelnemers aan de pilot zijn enthousiast over de mogelijkheden van deze nieuwe methodiek om de tevredenheid van gebruikers en bezoekers van maatschappelijke accommodaties te meten.
Praktisch en eenvoudig
René Leppink, beleidsmedewerker gemeente Utrecht: "RodeKersen biedt een praktisch en eenvoudig hulpmiddel om feedback van bezoekers en aanbieders van activiteiten in welzijnsvoorzieningen op een eigentijdse wijze in beeld te brengen. Dit geeft waardevolle informatie over de driehoek (facilitair beheer - sociaal beheer - gebruikers) ten aanzien van de monitoring van klanttevredenheid."
Nieuwe inzichten
Marco van Driel, coördinator MFA's bij Stichting Welzijn Lelystad: "RodeKersen heeft ons inzicht gegeven in de beleving van de eindgebruiker: bezoekers, gebruikers en aanbieders. We zijn door hun beoordelingen soms bevestigd in wat wij al dachten of wisten, maar we hebben ook veel nieuwe inzichten gekregen en dat helpt ons onze dienstverlening te verbeteren."
RodeKersen
RodeKersen is een reviewsystematiek vergelijkbaar met Booking.com en Tripadvisor, maar dan voor het publiek domein. Het biedt gebruikers de mogelijkheid om locatiespecifieke activiteiten te laten beoordelen. Op die manier is RodeKersen niet alleen van betekenis voor de beheerder en subsidieverschaffer, maar ook voor de aanbieder van activiteiten en diensten. In 2017 is er een pilotversie ontwikkeld en beproefd. Daar deden 10 organisaties aan mee met bij elkaar 25 locaties. In korte tijd werden er bijna 1.000 reviews binnen gehaald.
Meer weten en meedoen? Kom dan naar de Najaarsbijeenkomst van het Bouwstenen-netwerk op 30 november 2017 en laat u informeren over de mogelijkheden van deze nieuwe methode. U kunt zich hier aanmelden.
|
Meer informatie
- Lees hier het artikel over de eerste resultaten.
- Kijk op de pagina van RodeKersen.