RodeKersen, de nieuwe tool voor het monitoren van de tevredenheid onder gebruikers van wijkvoorzieningen, is toe aan haar volgende stap.
Nu de tool in de praktijk zijn nut heeft bewezen, gaat de ontwikkelgroep verder als netwerk om ervaring uit te wisselen over het reilen en zeilen van de accommodaties. ‘Nieuwe deelnemers kunnen in twee weken tijd aanhaken en met de tool aan de slag. De gebruikersreviews zijn op elk moment beschikbaar. Ondertussen ontwikkelen we natuurlijk ook door’, zegt Berny de Vries.
Hoger niveau
Vincent Koops, beheerder bij van Houten&Co in Houten was nauw betrokken bij de ontwikkeling. ‘Ik dacht dat ik al wist wat er verbeterd moest worden in mijn tent en waar de knelpunten lagen. Al snel kwamen we erachter dat we ook blinde vlekken hadden. De reviewsystematiek van RodeKersen bracht ze aan het licht. Hierdoor konden we de kwaliteit van het facilitair beheer en de gastvrijheid op een hoger niveau brengen.’
Voordelen
Uit de pilot blijkt dat RodeKersen voordelen heeft voor drie groepen: gemeenten krijgen inzicht in gebruikerstevredenheid, beheerders kunnen bezoekers betrekken bij de verbetering van hun accommodatie en bezoekers krijgen er nog betere voorzieningen voor terug.
Instapmoment
De afsluiting van de pilotfase is een mooi moment voor nieuwe partijen om in te stappen, zegt Berny. 'Ze kunnen gemakkelijk meeliften met wat de ontwikkelgroep al heeft neergezet. Sinds de presentatie van RodeKersen op de jaarbijeenkomst in december hebben 10 nieuwe gemeenten interesse getoond. Ook zijn er ook gesprekken met leveranciers van software om een koppelingen te maken tussen de tool en het boeken of factureren van een zaal.
Meedoen? Dat kan
|
Meer informatie
- Netwerk RodeKersen
- Ontwikkelpagina RodeKersen
- Inkijkexemplaar enquêtemodule