Tien tips om reviews met RodeKersen te stimuleren
Tien tips om meer reviews te krijgen:
- Benadruk het waarom. Vertel je bezoekers dat je het functioneren van de locatie wilt verbeteren, ook hún locatie, en dat je daarvoor hun feed back nodig hebt.
- Kies voor een persoonlijke benadering. Spreek de bezoekers vriendelijk en persoonlijk aan.
- Zorg voor privacy. Geef mensen de tijd en de (psychologische) ruimte om in alle vrijheid hun antwoorden te geven.
- Laat zien dat je met de reviews iets doet. Geef aan dat er n.a.v. RodeKersen verbetering zijn gerealiseerd (zie voorbeeld hieronder).
- Creëer eigenaarschap. Zorg dat er iemand (of een team) integraal verantwoordelijk is voor locatie en RodeKersen als hét verbeterinstrument ziet.
- Werk samen met een opleidingsinstituut. Vraag stagiairs om bezoekers te ondervragen en geef hen ook een rol bij de analyse.
- Gebruik kanalen van dienstverleners op locatie. Vraag of zij een link in hun nieuwsbrieven of facebookberichten willen opnemen.
- Koppel RodeKersen aan bestaande boekingssystemen. Zorg dat huurders automatisch een reviewmogelijkheid ontvangen direct na het gebruik van de ruimte.
- Beloon de reviewers. Geef een gratis kopje koffie weg of verzin een andere beloning.
- Vis niet opzichtig naar hoge scores. Daar word je niet wijzer van en dat keert zich uiteindelijke tegen je.