LinkedInYouTubeTwitter

Leefstijlen en Wijkprofielen

Het is van groot belang bewust te zijn van de invloed van leefstijlen op de 'look & feel' van een MFA of andersoortige locatie met een publieke functie. Het MFA Lab hanteert daarom het BSR-model van The SmartAgent Company dat op basis van de sociologische dimensie 'individu versus groep' en de psychologische dimensie 'extravert versus introvert' vier leefstijlen onderscheidt. Te weten: de gele, groene, blauwe en rode leefstijl. Binnen elke leefstijl domineren een aantal waarden. In relatie tot het exploitatievraagstuk van maatschappelijke centra zijn de meest relevante waarden hieronder weergegeven. Als je mensen uit deze doelgroep in je MFA wilt binnenkrijgen, zo is de centrale gedachte, moet je op deze waarden inspelen. 

 

Waardenkaart MFA op basis van leefstijlen

MFA Kwartet

Met het MFA Kwartet worden de spelers op speelse wijze bewust gemaakt van de diverse leefstijlen, wat een discussie uitlokt over de profilering van bestaande of nieuw te realiseren multifunctionele accommodaties.

Voor meer informatie over het MFA Kwartetspel, klik hier