De recent verschenen whitepaper met als titel 'Verbeter uw klantbeleving vanuit een integrale visie op facility services', is een aanrader voor buurthuis- en MFA-ondernemers.
Want de koffie kan nog zo lekker zijn, als er geen parkeerplek is of een lege handdoekautomaat dan is het snel gedaan met het krediet van de gemiddelde MFA-bezoeker.
Extra uitdaging
Aandacht voor de klanttevredenheid is voor een MFA-ondernemer nog belangrijker dan voor een beheerder van een monofunctionele accommodatie. Multifunctionele accommodaties hebben namelijk te maken met een diversiteit aan klanten die op diverse momenten gebruik maken van diensten van verschillende (onder)huurders. Daarnaast geven binnen de MFA een variëteit aan organisaties en medewerkers uitvoering aan het collectieve gevoel van gastvrijheid en de daarbij behorende services.
In de praktijk blijkt dat de kwaliteit van gastvrijheid in een MFA sterk afhankelijk is van een gedeelde opvatting over wat gastvrij is, de (organisatorische) invulling en het beschikbare budget. De 'norm' daarbij wordt doorgaans bepaald door de mate van deskundigheid en (on)mogelijkheden van (onder)huurders.
Aan de slag
Gastvrijheid staat bij vrijwel elke MFA hoog op de agenda. EW facility services geeft in de whitepaper 'Verbeter uw klantbeleving vanuit een integrale visie op facility services' handvatten om de bezoeker tot in de kleinste details tevreden te stellen. Een plan van aanpak is inbegrepen, waarin de factoren Omgeving, Processen & werkprogramma's, Houding & gedrag en Communicatie onder de loep worden genomen. Leesvoer en actie voor de kritische MFA-ondernemer dus!
Meer informatie
- Download de whitepaper 'Verbeter uw klantbeleving vanuit integrale visie op facility services' (EW, 2014)
- Informatiepagina over exploitatie
Netwerk
Netwerk MFA ondernemers, eerstvolgende bijeenkomst op 23 januari 2014 (over het leerbedrijf binnen de MFA).
Reactie toevoegen