LinkedInYouTubeTwitter

Netwerk - Accountmanagers

Van puzzel tot partnerschap

Als account- of assetmanager houd je heel veel ballen tegelijkertijd in de lucht. Iedereen wil iets van je, en de belangen lopen lang niet altijd gelijk. Dat kan zorgen voor een overvolle agenda, het gevoel dat alles op jouw bord belandt, of frustratie omdat mensen niet in beweging komen. 

 

Op 5 juni komen we bij elkaar in Amersfoort en gaan we op zoek naar de beste invulling van de rol van account- of assetmanager voor meer balans – in de samenwerking met interne afdelingen én met huurders.

Programma

09.30 uur Inloop
10.00 uur Kennismaking
  Aangezien dit een nieuw netwerk is, maken we even uitgebreid kennis met elkaar: wat is rol, waar ben je verantwoordelijk voor, wat doe je precies, wat zijn je ambities, welke vraag zou je willen stellen en waar kunnen mensen jou vragen over stellen? 
10.30 uur Invulling van de rol van accountmanager
  Willem Raaijmakers, de zeer ervaren interim manager in het maatschappelijk vastgoed, trapt af met zijn kijk op de rol en het verschil hiertussen in een grote of kleine gemeente. We bespreken vervolgens hoe iedereen zijn/haar rol invult. Waar beginnen jouw verantwoordelijkheden en (vooral) waar eindigen ze? Wat doe je zelf en wat laat je aan anderen? Hoe zorg je dat de rest van de organisatie jou (op tijd) inschakelt. Wat zijn de overlegstructuren?
11.30 Time management
  Hoeveel tijd heb jij voor jouw rol? Wat is je planning? Wat zijn de efficiency hacks
12.30 uur Lunch + wandeling
13.30 uur Omgaan met huurders: kostprijsdekkende huur
  Hoe ga je om met de kostprijsdekkende huur? Bijvoorbeeld als je oude contracten (voorheen afspraken vanuit de politiek) moet omzetten en verhogingen moet doorvoeren?
14.30 uur  Omgaan met huurders: energiebesparing
  Korte introductie Paragraaf Kapitaalgoederen tabel 2: meten van energieverbruik. Hoe maak je afspraken met huurders over energiebesparing? Werk je met split-incentive? Wat doe je als huurders afspraken niet nakomen? 
15.30 uur Extra vraag en antwoord
 
  1. Welke risico’s loop je als gemeente? Hoe verantwoord jij je daarover?
  2. Hoe ga je om met additionele stakeholders?
16.30 uur Afsluiting met borrel

 

Tijdens elk onderdeel is er voldoende gelegenheid voor vragen, kennisdeling en het uitwisselen van gedachten.


Het is fijn als je alvast de rol van accountmanager uit ‘Rollen in het vastgoed’ heb gelezen, dan kunnen we de rol vandaag verder uitdiepen. Ook fijn als je even de Handreiking Paragraaf Kapitaalgoederen en/of de webinars hierover bekijkt. Dan kunnen we tijdens de bijeenkomst gelijk de diepte in met elkaar.

Voor en met wie?

We doen dit met:

  • Deelnemers van het netwerk en oriënterende leden
  • Willem Raaijmakers, een interim professional in het maatschappelijk vastgoed die al jaren aan veel ontwikkelwerk van Bouwstenen bijdraagt.

Datum, tijd en locatie 

  • 5 juni 2025
  • 10:00 - 16:30
  • De Rooie Cent in Amersfoort
 

Ben jij erbij?

Voor een goede organisatie horen we graag of je er wel of niet bij bent. 

Belangstelling lid te worden van het netwerk speciaal voor accountmanagers in de publieke sector? Stuur dan een mail naar info@bouwstenen.nl of bel 033-258 4337.


Aanmelden

Meer informatie

  • Publicatie: De rol Accounts managen uit 'Rollen in het Vastgoedmanagement' (Bouwstenen, 2017)
  • Handreiking: Paragraaf Kapitaalgoederen (Bouwstenen 2024)
  • Webinar: professionaliseren van de vastgoedorganisatie (Bouwstenen 2025)
  • Webinar: houvast voor programma-sturing (Bouwstenen 2025)

Datum
Aantal dagen
1.00
Prijs
€ 0.00
Open of besloten
Besloten
Organisatie
BOUWSTENEN