LinkedInYouTubeTwitter

REMS

Geschikt voor

vastgoedmanagement op tactisch en operationeel niveau.

 

Toelichting van de leverancier

In REMS wordt de vastgoedportefeuille volgens een vaste structuur geordend. Hierbij kan gebruik worden gemaakt van standaarden, zoals IPD, IVBN en OSCRE. Met behulp van het ruimteboek kunnen alle vastgoedobjecten opgedeeld worden in ruimtes met een afzonderlijke markthuur. Daarnaast kunnen de WOZ-waarde, puntentelling, huurtoeslag en energielabels vastgelegd worden.

 

De REMS Cartotheek geeft de mogelijkheid om iedere vorm van data aan het vastgoed te koppelen. In het digitale dossier worden alle digitale documenten over het vastgoed vastgelegd, zoals overeenkomsten, correspondentie, foto’s van het object, plattegronden en installatietekeningen.

 

Onderdelen van REMS:

  • REMS Vastgoed

Contractmanagement; hiermee kan de contractadministratie proactief uitgevoerd worden. Zoals periodiek prolongeren, expiratiedatum bewaken en de jaarlijkse huurprijsindexering automatisch doorvoeren. Ook complexe afspraken over huurkorting, BTW-wetgeving, huurcommissie uitspraken, klachtenbeheer en correcties met terugwerkende kracht kunnen verwerkt worden. 
Verhuurmanagement; hiermee kan de gebruiker de vraag en zijn aanbod van verhuurbare eenheden (digitaal) matchen. Verhuurvoorstellen kunnen digitaal worden opgemaakt en vastgelegd in een nieuw huurcontract. Facturatie van de administratiekosten kan REMS direct of met de huurafrekening verzorgen.
Technisch beheer; hierin kunnen meldingen op een eenduidige manier worden ingevoerd, gemonitord en, indien gewenst, gekoppeld aan budgetten.

  • REMS CRM; voor het beheer van contactgegevens van relaties en contactpersonen.
  • REMS Financieel; voor het voeren van een grootboek voor een of meerdere administraties, waaronder het factureren op basis van kostenplaatsen.
  • REMS Activa; voor registratie van waardeontwikkeling (fiscaal en commercieel) van de objecten in de portefeuille, herwaardering, taxatiewaarde, afschrijving (fiscaal en commercieel) en verzekerde waarde. Deze gegevens kunnen bezien worden in relatie tot de exploitatiecijfers. 
  • REMS Reporting; met mogelijkheden om standaardrapportages aan te maken.
  • REMS PropertyReports; om conform de wensen van derden rapportages in te richten.
  • REMS InternetPortalen; voor de communicatie met gebruikers van het vastgoed.

 

Met REMS ProServicedesk hebben betrokken partijen toegang tot de status en voor hun relevante informatie.

 

Gebruiksspecifieke informatie

REMS ondersteunt in het commercieel beheer van de vastgoedportefeuille en is toegespitst op professionele vastgoedmanagers en -beleggers en VvE beheerders. 

Papierloos werken is in REMS mogelijk door de communicatie te verzorgen via uw eigen REMS InternetPortaal of per e-mail.

 

 

Kosten

PM

 

Gebruikers

PM

 

Beoordeling door gebruikers

PM  

 

Meer informatie

REMS Vastgoed van Kalshoven vastgoed softwarespecialist