Gemeenten en Bouwstenen doen onderzoek naar het gemeentelijk vastgoed. Gemeenten die de enquête invullen krijgen de resultaten plus een vergelijking met andere gemeenten retour en een vrijkaart voor een regiobijeenkomst. Nu invullen bespaart later tijd.
De vragen uit de online enquête gaan over de gemeentelijke vastgoedportefeuille, de verduurzamingsopgave, personele en financiële zaken en bouwen voort op het gezamenlijk ontwikkelwerk dat de afgelopen jaren in Bouwstenen-verband is verricht. Met de managementrapportages in de hand kost het invullen een half uur tot drie kwartier.
Niet steeds dezelfde vragen
Als de gemeente hiervoor toestemming geeft, wordt de data die met de enquête wordt verzameld, ook beschikbaar gesteld aan andere onderzoekers. Zij kunnen de informatie verrijken met eigen data, waardoor gemeenten niet steeds dezelfde vragen hoeven te beantwoorden. Dat scheelt tijd. We hopen dat veel gemeenten meedoen; groot en klein, zodat een goed beeld ontstaat van het gemeentelijk vastgoedmanagement.
Gemeenten die meedoen krijgen de resultaten uiteraard terug. Ook krijgen ze een uitnodiging voor een bijeenkomst in hun regio over de verduurzaming van het gemeentelijkvastgoed en de professionalisering van de vastgoedorganisatie; want die twee gaan hand in hand. Deze bijeenkomsten zijn in september 2018.
Doe mee met onze enquête Ga hier naar de online enquête en ontvang de resultaten en een uitnodiging voor de bijeenkomsten in september 2018.
Als partner van Bouwstenen kunt u ook meedraaien in één van onze netwerken. Samen komen we beter vooruit. |
Meer informatie
De enquête bouwt o.a. voort op de volgende Bouwstenen-activiteiten:
- Spelregels vastgoedmanagement
- In Control; publicatie over informatiemanagement
- Gemeentelijke aanpak rond verduurzaming
- Quick scan vastgoedmanagement