aanmelden nieuwsbrief

Mfakaart button

Zoeken

FACILITOR

Algemeen
Leverancier: 
Facilitor B.V.
In gebruik sinds: 
1998
Huidige versie systeem: 
2018-1
Doelgroep van het systeem
Type organisatie: 
Overheid
Woningcorporatie
Onderwijsinstelling
Zorginstelling
Commerciële sector
Niveau binnen organisatie: 
portefeuillemanagers en strategisch adviseurs
operationele medewerkers
Grootte portefeuille: 
meer dan 100 vastgoedobjecten
Toelichting doelgroep: 
Organisaties die facilitaire diensten hebben om hun primaire processen te ondersteunen en organisaties die facilitaire diensten als primaire taak hebben (facilitair dienstverleners – single-/multiservice, main contractors).
Aard gebruikers
Type huidige gebruikers: 
Overheid
Woningcorporatie
Onderwijsinstelling
Zorginstelling
Commerciële sector
Aantal klanten in Nederland: 
120
Aantal klanten Buitenland: 
10
Toepassingsgebied
Basis van systeem: 
vastgoedmanagement (REMS)
asset management (AMS)
facility management (FM)
IT service management (ITSM)
Computer Aided design (CAD)
Strategie en planning: 
strategisch asset managementplan voor gehele portefeuille
meerjarige financiële prognose en risicoanalyse
meerjarige onderhoudsplanning
monitoring performance op pand- en portefeuilleniveau (dashboard)
Asset management: 
relatiemanagement (klanten, partners, leveranciers)
aanhuur en verhuur
exploitatiebegroting en -bewaking
Beheer & services: 
klachtenonderhoud (meldingen, opdrachtbonnen)
onderhoudscontracten
mutatieonderhoud
planmatig onderhoud
management (gebouw)data en tekeningen
communicatie en klantcontacten\gegevens
energiebeheer / contractering
schoonmaakbeheer / contractering
dagelijkse verhuur, ruimtegebruik en sleutelbeheer
horeca (inkoop, verkoop, voorraadbeheer)
facturatie en incasso (ook servicekostenafrekening)
huuradministratie
materieelbeheer (ook keuringen, inspecties)
Uitwisselingsmogelijkheden
Ondersteuning voor verwerking gegevens volgens normen en richtlijnen: 
NEN 2767 methodiek conditiemeting
NEN-EN 15221 normen voor facility management
Inrichting datastructuur volgens standaard coderingen: 
NL-SfB
CORA
Mogelijke koppelingen: 
CAD
BIM
GIS
Maps
SAP
Kostenbestanden(bouwkosten.nl etc.)
gebouwbeheersystemen
Toelichting op uitwisselingsmogelijkheden: 
Facilitor is van mening dat een open houding cruciaal is voor een FMIS in deze tijd en koppelt daarom graag en veelvuldig met andere systemen die een rol spelen in deze processen. Een naadloze integratie is een belangrijke succesfactor voor efficiency. Een FMIS kan pas echt prettig werken indien er interfaces met externe databases of systemen voor bijvoorbeeld personeels- of financiële gegevens actief zijn. Belangrijke mutaties dien in andere systemen worden uitgevoerd moeten ook in het FMIS beschikbaar komen, en de kosten en verplichtingen die via het FMIS zijn aangegaan moeten in de centrale boekhouding worden verwerkt. Een serviceorganisatie werkt nooit alleen. Voor vele zaken worden externe partijen ingeschakeld en die moeten ook op het FMIS aangesloten kunnen worden. Bestellingen worden direct in het order systeem van de leveranciers gezet en ook de opdrachtverstrekking, voorgangsinformatie en kosten kunnen met de (systemen van de) leveranciers worden uitgewisseld. Met het realiseren van koppelingen tussen FACILITOR en andere systemen heeft Facilitor ruime praktische ervaring. FACILITOR heeft ongeveer 2.500 koppelingen en digitale aansluitingen.
Systeemkenmerken
ESCROW Overeenkomst: 
ja
Mogelijke bidirectionele integraties: 
ERP (bijv. SAP, Navision, Oracle, etc.)
GBS (gebouwautomatisering en -installaties)
Besturingssysteem: 
Windows
Lynux
OS
Certificaten: 
ISO27001
Beschikbaar als: 
Webapplicatie
App voor tablet / smartphone
Installatiemodel: 
Webbase
Database: 
Oracle
Taal handleidingen: 
Nederlands
Engels
Taal van het systeem: 
Nederlands
Engels
anders
Demo versie: 
ja
Toelichting op systeemkenmerken: 
Een demo account wordt op aanvraag aangemaakt o.b.v. klantbehoefte/oplossingsrichting.
Contractuele voorwaarden
Licentiebasis: 
gebruikersgebonden
Kenmerken aanbieder
Aantal medewerkers leverancier: 
10 - 100 medewerkers
Jaar van oprichting aanbieder: 
1988
Producent systeem: 
Facilitor
Toelichting op aanbieder: 
Al vanaf de oprichting in 1988 is Facilitor actief in de wereld van Facility Management, Service Management en Vastgoed Management. De focus ligt daarbij specifiek op een Facilitair Management Informatie Systeem, ook wel FMIS genoemd. Het is een web-based systeem dat volledig in de cloud draait. Organisaties hebben met Facilitor real-time inzicht in de dagelijkse ondersteunende processen. Het systeem biedt voor het complete werkveld oplossingen, van contractmanagement tot vastgoedmanagement en van inkoop tot een meerjaren onderhoudsbegroting. Sinds 2014 is Facilitor onderdeel van de Aareon Group, Europa's grootste leverancier van software voor vastgoedbedrijven, en dienstverlening op het gebied van outsourcing en consultancy. Aareon is vertegenwoordigd in 6 Europese landen op 29 locaties en bedient met 1.500 medewerkers meer dan 2.800 vastgoedbedrijven die samen 10 miljoen verhuurbare eenheden beheren. Er werken in Europa inmiddels circa 50.000 gebruikers met oplossingen van Aareon. Aareon is een volle dochter van de in Wiesbaden gevestigde Aareal Bank. De beursgenoteerde Aareal Bank is een van de leidende internationale en in vastgoed gespecialiseerde bank. Zij richt zich op het segment van gestructureerde vastgoedfinanciering en consultancydiensten. Als de grootste dochter en marktleider in Duitsland is Aareon van strategisch belang voor de Aareal Bank in de vastgoedindustrie.
Faciliteiten voor ondersteuning
Ondersteuning bij standaard onderhoudscontract: 
telefonische helpdesk
Internet support (customer portal)
On-site ondersteuning
Toegang tot updates
automatisch verrichte updates
Aanbevolen scholingsdagen volledige gebruiker: 
1
Aanbevolen scholingsdagen beheerder: 
2
Toelichting op ondersteuning: 
Bij onze cloud oplossing FACILITOR (SaaS) hoort niet alleen hardware en software, maar ook ondersteuning. Tijdens de invoering van FACILITOR bij de klant zijn er instructies en trainingen gegeven, maar het zal regelmatig gebeuren dat de klant even niet precies weet hoe hij iets het handigs kan aanpakken, of dat de klant er geen tijd voor heeft. Hiervoor is onze Helpdesk op werkdagen telefonisch beschikbaar. Daarnaast kunnen klanten 24x7 vragen stellen, wensen indienen, fouten (“bugs”) melden en ondersteuning vragen via ons Logcentre.
Beoordeling
Gemiddeld: 8.3
Aantal Beoordelingen: 1
Aantal klanten NL:
120
Functionaliteit: 8.0
Gebruiksgemak: 8.0
Aanpasbaarheid: 7.0
Gemak vd Implementatie: 9.0
Service van de leverancier: 9.0
Prijs: 8.0
ruime voldoende