Bouwstenen voor Sociaal


Mfakaart button

Document Management System (DMS)

 

Een document management system (DMS) is over het algemeen een opslagplaats waarin metadata (gegevens) van documenten worden opgeslagen en makkelijk zijn terug te vinden aan de hand van kenmerken zoals auteur, naam, omschrijving, datum, categorie en status. De documenten zelf kunnen ook in de database worden opgeslagen, of op een beveiligde (netwerk) locatie die via de database toegankelijk is.

 

Documentbeheersystemen worden gebruikt om de documenten elektronisch op te slaan en daarmee te voldoen aan wet-en regelgeving, zoals:

  • Archiefwet
  • NEN 2082 (voorheen: ReMANO)
  • ISO 9001 cerificering
  • Pressure Equipment Directive
  • FDA 21 CFR Part 11
  • License to Operate
  • Sarbanes-Oxley
  • Seveso I en II

 

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Documentmanagementsysteem

Delen: 

Enquête

Voldoen aan alle wettelijke regels

Partner